Tým: March
Sezóna: 1987
Jezdci: Ivan Cappeli
Konstruktér: Gordon Coppuck
Motor: Ford Cosworth DFZ V8
Pneumatiky: GoodYear
18.12.2010 v 13:46
March 871 Ford
Vozy March připomínají bájného ptáka Fénixe vstávajícího z vlastního popela. Poprvé se objevily v roce 1970 a z mistrovství se stáhly po roce 1977. Opět se objevily v letech 1981 - 1982. V roce 1986 se tým úspěšně zúčastnil závodů F3000 a tak sa pokusil o další comeback v F1, do které opět vstoupil v roce 1987 podporovaný konsorciem Leyton House s přepracovaným vozem F3000 poháněným atmosférickým motorem Ford. Na přeplňované motory neměl šanci, ale v celkem početném poli vozů s atmosférickými motory si vedl celkem obstojně. Vůz jezdil většinou s odkrytovaným motorem, zřejmě kvůli problémům s chlazením. Na začátku roku 1987 vůz testovali Ivan Cappeli a Mauricio Gugelmin, ale z finančních důvodů tým nasadil jen jeden vůz pilotovaný Cappelim. Získal jeden bod za šesté místo v Monaku. Vůz byl velmi poruchový, do cíle se pak dostal ještě pětkrát, ale body už nezískal.
(zdroj obrázku f1-facts.com)
19.12.2010 v 10:30
March 871 Ford
Model bude stavěn v rámci již tradiční vánoční akce konané na Caspickově formulovém fóru. Cílem je pokusit se postavit model ve 24 hodinách.
(zdroj obrázku carclassics.com)
19.12.2010 v 10:30
6:00
6:00 - začínáme;
měřítko: 1:24
vyšlo: Speciál ABC (2003)
autor modelu: Michal Antonický
formát: A4
rozsah: 2,15 strany s díly
počet číslovaných dílů: 188
25.12.2010 v 06:08
7:00
Za první hodinu podlepeny všechny díly podle návodu a prořezány paprsky kol.
25.12.2010 v 07:08
8:00
brzdy
25.12.2010 v 08:13
9:00
25.12.2010 v 09:13
10:00
V této hodině vystříhány boky pneumatik, z toho přední mám i vytvarované. Bohužel jsem zjistil, že boky předních pneumatik jsou vytištěny tmavší barvou. Ve finále je proto budu muset pro sjednocení něčím přetřít. Abych nezapomněl, podlepená podlaha schne pod zátěží.
25.12.2010 v 10:07
11:00
Nikdy jsem si neuvědomil, jak je stavba kol zdlouhavá. Disky jsem dělal hodinu.
25.12.2010 v 11:14
25.12.2010 v 11:14
12:00
A teď si dám obědovou pauzu
25.12.2010 v 12:08
14:15
Původně jsem si myslel, že kola budu dělat tak 4hodiny - hodinu jedno. Místo toho jsem se s tím mrcasil celých 7hodin. Ještě že jsem si nevybral nějaký model se vzorkem. Stříhat, barvit a lepit pásečky, to už by mě asi dorazilo.
25.12.2010 v 14:27
25.12.2010 v 14:28
25.12.2010 v 14:28
15:00
Základ podvozku. Díly difusoru odpočívají pod zátěží.
25.12.2010 v 15:19
16:00
25.12.2010 v 16:10
25.12.2010 v 16:10
18:00
Přešel jsem na focení po dvou hodinách. Polovinu určeného času mám za sebou, výsledek je tento.
25.12.2010 v 18:16
20:00
Dolepená převodovka, pod zátěží tentokrát schnou ramena zadní nápravy. Přepadla mne první pořádná krize, musím si dát chvilku oraz.
25.12.2010 v 20:18
25.12.2010 v 20:18
25.12.2010 v 20:18
22:00
25.12.2010 v 22:37
25.12.2010 v 22:37
25.12.2010 v 22:38
0:00
Základ kokpitu, pod zátěžemi všechny díly aerodynamických prvků.
26.12.2010 v 00:12
2:00
26.12.2010 v 02:11
26.12.2010 v 02:11
26.12.2010 v 02:11
4:00
Už nějakou dobu je jasné, že v limitu to nestihnu. Přitom únavu v podstatě necítím. Jen to v mém časovém pásmu nějak rychle utíká. Bočnice jsou komplikované, práce na jedné hodina a to jsem makal jak šroubek.
26.12.2010 v 04:06
6:00
Po určených 24 hodinách končím v tomto stavu. Soudě podle počtu dílů jsem si myslel, že bych to mohl dát a všechny podsestavy mi zabraly podle předpokladů, až na kola, která jsem spolu s náboji patlal 7 hodin, což je o tři víc, než bylo plánováno. Navíc poslední půlhodinu tělo vykazuje neignorovatelné známky vyčerpání. Na dokončení si tedy model bude muset ještě pár dní počkat. Každopádně jsem zvědavý, kolik času mi chybělo.
26.12.2010 v 06:03
26.12.2010 v 06:03
+ 2:20
Tak a model je dokončen. Dolepení zbývajících dílů si vyžádalo dalších 2:20 hod. čistého času, v rámci 24-hodinovky by to kvůli rostoucí únavě určitě trvalo o dost déle.