Lukášovy fotografie papírových modelů

March 2-4-0

March 2-4-0

Tým: March
Sezóna: 1977
Jezdci: ---
Konstruktér: Robin Herd
Motor: Ford Cosworth DFV V8
Pneumatiky: GoodYear





10.6.2014 v 21:47

March 2-4-0

V roce 1977, kdy Ken Tyrrell staví další verze svojí šestikolové formule, přišel tým March s vozem neobvyklé konstrukce tří náprav, jedné přední řiditelné a dvou zadních hnacích. Základ vozu 2-4-0 byl postaven na bázi šasi 761 ze sezony 1976 - až po zadní část převodovky se jednalo o standartní 761 s vyjímkou prvního páru zadních kol, která byla rozměrově stejná jako přední. Na konci převodovky byla další prodloužená část s druhým diferenciálem, ten řídil druhý pár zadních kol, která měla pomoci přenést výkon vozu na dráhu. Dva zadní závěsy byly provázány párem tyčí. Druhý diferenciál byl řízen prvním přes spojovací hřídel. Přidáním druhé nápravy se 2-4-0 prodloužil zhruba o 50 cm oproti typu 761, zadní křídlo bylo posunuto vzad, dále od motoru. Čelní plocha zadních kol byla oproti původním klasickým zadním kolům poloviční a ve spojení s linií vozu to znamenalo, že zadní kola budou klást menší čelní odpor vzduchu a proudění k zadnímu křídlu by mělo být klidnější. Bohužel možná aerodynamická výhoda byla potlačena vyšší hmotností (byť byl vůz takřka na minimální možné hmotnosti pro tuto koncepci a příšernou ovladatelností (především při vyšších rychlostech se projevovaly obrovské problémy s nedotáčivostí). Problémem byly také nezanedbatelné ztráty způsobené třením, jelikož bylo použito více funkčních prvků a motor měl na starosti dvojnásobnou zátěž (alespoň co se týká příslušenství). Vzhledem k mnoha technickým problémům se vůz dočkal pouze testů v několika modifikacích. K jejich nasazení v závodě však nikdy nedošlo.




12.6.2014 v 21:57






12.6.2014 v 21:57

March 2-4-0

měřítko: 1:24
vydavatel: PKAA
autor: Jan Polák
formát: A4
rozsah: 2,5 strany s díly, 1 strana návodu, 1 strana návodných kreseb
počet číslovaných dílů: 134




22.6.2014 v 21:09

Pustil jsem se do tohoto kousku, ze tří důvodů. Abych si vyzkoušel práci s laserovým tiskem, nemusel k tomu tolik retušovat a navíc se tematicky celkem k tyreláčkům hodí. Začal jsem koly a strávil jsem nad nimi několik týdnů. Asi jsem se dosud nepřizpůsobil technologii tisku, ale při sebemenším násilí barva praská a odlupuje se. Vždycky jsem tedy slepil část kola a znechucen odložil "dílo" na pár dní do krabičky. K vyhození nakonec nedošlo, takže aktuálně mám hotových všech šest kol, která po přetření nevypadají zas tak hrozně. Ještě samozřejmě dojde k jedné vrstvě a doladění detailů, na což ale tak nějak zatím nemám náladu. Doufám, že se zbytkem to už půjde lépe, protože tam už by "záchranářské" kompletpřetření nepřicházelo v úvahu.




21.10.2014 v 06:40






21.10.2014 v 06:40

Stavba pokračuje, ale jde mi to jak psovi pastva, protože laser se mnou zatím moc nekamarádí. Beru toto jako takový testovací model a zkusil jsem omezit rušivý efekt obrysových čar, ale na mnoha místech, kde je nelze odstřihnout, barva jako na potvoru drží jak sviňa. No, uvidíme..




24.11.2014 v 21:09






24.11.2014 v 21:09

Čtyřiadvacetihodinovka mi dala elán do další práce. Pokračuji tedy pohonnou soustavou.




4.1.2015 v 20:19

Přední část kokpitu se mi úplně nepovedla. Vnější díl jsem neměl úplně srovnaný a pak už to nešlo napravit. Jinak na horní hraně sedačky je vidět, že barva jde dolů i s maskovací páskou.




25.1.2015 v 22:01






25.1.2015 v 22:01

S více než dvouměsíční pauzou jsem se dostal před finální kompletaci.




6.4.2015 v 13:23






6.4.2015 v 13:23

HOTOVO

Po opravdu dlouhém čase mám model hotový. Poslední zradou bylo focení, protože původně pořízené fotky na bílém pozadí byly v podstatě nepoužitelné. S výsledkem jako takovým jsem celkem spokojený. Byla to moje první zkušenost s modelem distribuovaným v podobě laserového tisku. Ač se to na první pohled nezdá, chce to opravdu jiný styl práce. Vyzkoušel jsem ti také různé metody zbavení se obrysových kontur, ale úplně nejlepší by asi bylo je tisknout nikoli černě, ale světle šedou. U příštího laserového kousku bude vše, doufám, lepší.




10.1.2016 v 21:35






10.1.2016 v 21:35






10.1.2016 v 21:36






10.1.2016 v 21:36






10.1.2016 v 21:36

March 2-4-0

malé obrázky do galerie




11.1.2016 v 20:17






11.1.2016 v 20:18






15.1.2016 v 21:12






15.1.2016 v 21:25






3.4.2022 v 20:55






3.4.2022 v 20:56






3.4.2022 v 20:56






3.4.2022 v 20:56
Administrace