Lukášovy fotografie papírových modelů

Caterpillar D5N XL

Caterpillar D5N XL

měřítko: 1:32
vydavatel: RipperWorks
autor modelu: Jan Bruthans
formát: B4
rozsah: 4 strany s díly - 1,3 strany s návodnými kresbami - 1,3 strany návodu
počet číslovaných dílů (resp. celků): 27
celkem dílů: 1130






29.12.2011 v 15:28






8.1.2012 v 14:24

Caterpillar D5N XL

(zdroj obrázku otomoto.pl)




8.1.2012 v 14:24

Caterpillar D5N XL

(zdroj obrázku valka.cz)

Základní technické údaje:
Hmotnost: 12,8 tun
Motor: Cat 3126B DITAAC (86 kW)
Spotřeba: 10 l/Mh
Max. rychlost : 9,1 km/h
Brodivost: 0,5 m
Objem radlice: 2,6 m3
Vylamovací síla rozrývače: 191 260 N





8.1.2012 v 14:24

Bez ohledu na návod jsem začal motorem, protože žlutou jsem na retuš nemusel nijak míchat. Až na díl 9b, který je o nějakých 2,5 mm delší, než by měl být, sedí všechno nádherně.




26.3.2012 v 21:39






26.3.2012 v 21:39

Nit znázorňující klínový řemen jsem nakonec extrahoval a nahradil černým papírovým páskem. Určitě je to tak lepší..




30.3.2012 v 20:37






30.3.2012 v 20:37

Základ rámu - pohodička pohoda.




30.3.2012 v 20:38

Motor osazený do rámu a přidán chladič - všechno sedí náramně.




1.4.2012 v 21:39






1.4.2012 v 21:39

Základ vnitřku kabiny. Plato s ovládacími prvky je zatím pouze přiloženo. Mělo by se lepit až po osazení obvodových stěn kabiny, pokud se teda podaří ho vrchem do kabiny protáhnout..




1.4.2012 v 21:39






1.4.2012 v 21:39

Osadil jsem skleník. Pokud se při lepení sedadla budete držet návodu, buď ho v zápětí budete muset odervat (jako já), nebo se smiřte s absencí plata s ovládacími prvky, protože dostat tam plato při osazeném sedadle je čirou utopií.




9.4.2012 v 08:11






9.4.2012 v 08:11






9.4.2012 v 08:11






9.4.2012 v 08:11






13.4.2012 v 16:50






13.4.2012 v 16:50






15.4.2012 v 21:59






15.4.2012 v 21:59






22.4.2012 v 20:31






22.4.2012 v 20:31






22.4.2012 v 20:31






22.4.2012 v 20:31






29.4.2012 v 22:56

Radlice mi dala celkem zabrat, je to jedna z nejkomplikovanějších částí modelu. Hlavní problém je, že výztuhy jsou větší, než by měly být, a jejich tvar taky úplně neodpovídá. Nakonec jsem radlici rozřezal, výztuhy vyhodil a místo nich jen zadní stranu podlepil kartonem. Tvar jsem zafixoval krajními výztuhami, keré jsem předtím zásadně upravil. Příště bych to celé dělal úlně jinak, ale co už..




29.4.2012 v 22:56






29.4.2012 v 22:56






29.4.2012 v 22:56






29.4.2012 v 22:57






29.4.2012 v 22:57

Práce na podvozcích začínám zpracováním koleček.




6.5.2012 v 20:14

Dostal jsem na otestování i laserem vypalované pásy. Takto vypadají jednotlivé články po sestavení a nabarvení. Použil jsem barvu žíhané oceli, která se mi zdál být nejneutrálnější.




6.5.2012 v 20:14

Narychlo jsem slípnul pár originálních článků pro srovnání. Mne teda lasery moc neoslovily - musí se barvit tmelit a pokud by se na ně měly vyznačit i šrouby, práci to stejně moc neusnadní.




8.5.2012 v 21:14






8.5.2012 v 21:14






8.5.2012 v 21:15

Originální pásy u mne jasně zvítězily. Práce je to teda velmi záživná a rozmanitá :-)




15.5.2012 v 21:37






15.5.2012 v 21:37






15.5.2012 v 21:37

Konečně mám oba pásy hotové. Teď ještě pojezdy a pojede se do finiše.




27.5.2012 v 20:30






27.5.2012 v 20:30






3.6.2012 v 22:15






3.6.2012 v 22:15






3.6.2012 v 22:15






3.6.2012 v 22:16






3.6.2012 v 22:17






3.6.2012 v 22:18

H O T O V O !!!

Tak a je dobojováno. S výsledkem jsem spokojený, pár věcí sice mohlo být uděláno lépe, ale to asi vždycky.. Hlavně jsem rád, že nedošlo na slova mnohých škarohlídů, kteří mne varovali před údajně fatálními chybami. Drobných chybek jsem našel jen pár a jsou popsány v průběhu stavby. Ke konstrukci bych měl pár připomínek. Mezi rovnou a zaoblenou částí dílu by se neměl rýhovat zlom, aby byl přechod plynulejší. Přehnout a slepit některé drobné díly (např. pedál 4h) je skoro ze sféry sci-fi, lepší je obě poloviny rozříznout a až pak slepit, totéž platí u dílů silněji podlepovaných. Každopádně pomalu přicházím modelům od RW na chuť, konstrukční pojetí včetně všemožného podlepování (což je mnohými kritizované) se mi líbí a díly krásně sedí.




17.6.2012 v 10:28






17.6.2012 v 10:29






17.6.2012 v 10:29






17.6.2012 v 10:29






17.6.2012 v 10:29






17.6.2012 v 10:29






17.6.2012 v 10:30






17.6.2012 v 10:30






17.6.2012 v 10:30






17.6.2012 v 10:30






17.6.2012 v 10:31






17.6.2012 v 10:31






17.6.2012 v 10:31

Caterpillar D5N XL

malé náhledy do galerie




22.6.2012 v 18:44






22.6.2012 v 18:45






22.6.2012 v 18:45

Tak ještě dvě poměrové fotky, ať je vidět, jak je macík velký (malý).




22.6.2012 v 18:42






22.6.2012 v 18:42
Administrace