Tým: Williams
Sezóna: 1981
Jezdci: Alan Jones (1), Carlos Reutemann (2)
Konstruktér: Patrick Head
Motor: Ford Cosworth DFV V8
Pneumatiky: GoodYear
27.11.2015 v 16:48
V roce 1980 se stal Alan Jones mistrem světa a jezdci Williamsu jsou favority i v následující sezóně. Hned v prvním závodě sezóny v Long Beach zaznamenali double, když týmová jednička Alan Jones zvítězil. V Brazílii se však Carlos Reutemann odmítl podřídit týmové režii a vyhrál právě před Jonesem. Nastoupil tak cestu za svým největším životním úspěchem, znamená to však roztržku v týmu. Už žádná vzájemná pomoc, lepší materiál dostává jen Jones. Reuteman v domácí Argentině skončil druhý (Jones byl čtvrtý) a byl třetí v San Marinu. Slavně dále zvítězil v Belgii, kde startoval z první pozice. Jones dojel druhý v Monaku. Ve Španělsku dojel Reutemann čtvrtý (v tomto památném závodě prvních 5 jezdců dojelo v rozmezí 1,24 s.), v Anglii pak vybojoval druhé místo a vedl v mistrovství s náskokem 17 bodů před Nelsonem Piquetem. Nastal však zlom. Zatímco Piquet boduje ve všech zbývajících závodech a daří se i Jonesovi (v Rakousku byl čtvrtý, v Holandsku třetí a v Itálii druhý), Reutemann byl pátý v Rakousku a v Itálii byl třetí (za Jonesem). Před posledním závodem vedl Reutemann již jen o pouhý bod před Piquetem, Jones už titul obhájit nemůže. Reutemann zajel nejlepší tréninkový čas, ale havaroval a zničil vůz. Přesto nedostal "Jonesův" ostrý vůz a musel startovat v nevyladěném náhradním voze. Jones okamžitě po startu vyrazil do čela a zvítězil stylem start - cíl. Nevyladěný Reutemannův vůz je stále pomalejší, Piquet ho předjel a i páté místo mu celkově zajistilo titul. Carlos Reutemann je se ziskem 49 bodů vicemistrem, Alan Jones obsazuje se 46 body třetí místo. Pohár konstruktérů se Williamsu podařilo obhájit.
11.1.2016 v 21:45
8:00
Model bude opět stavěn v rámci již tradiční vánoční akce konané na Caspickově formulovém fóru.
Řadím se na startovní rošt. Cíl je jasný. Za 24 hodin přesunout všechny dílky z prvního obrázku na druhý.
měřítko: 1:24
vyšlo: PKAA
autor modelu: Rado Radevicz
formát: A4
rozsah: 2,75 strany s díly
počet číslovaných dílů: 118
26.12.2015 v 08:03
26.12.2015 v 08:03
10:00
Začal jsem díly lepenými k sobě, u nichž hrozí zkroucení. Takže nápravy, bočnice apod. už schnou pod podložkou. Budu zpracovávat díly pro oba jezdce, kdyby se pak něco nepovedlo.. Jak je vidět, v depu mám pomocníka/zdržovače.
26.12.2015 v 10:01
26.12.2015 v 10:01
12:00
Změny za dvě hodiny: Vedle nové kombinézy technika v boxech (nehoda na nočníku) jsem na kolečkách sice pokročil, ale plán je mít hotová do oběda nevyšel. Dobrou chuť.
26.12.2015 v 12:03
26.12.2015 v 12:03
14:00
Kola pospojuji v noci. Teď se už vrhám na něco pořádného.
26.12.2015 v 14:06
26.12.2015 v 14:06
16:00
26.12.2015 v 16:07
26.12.2015 v 16:07
18:00
Pracuji na jednom z kritických míst. Na předchozích stavbách tohoto modelu bylo vidět, že ne zcela sedl komín za hlavou pilota na kryt motoru. Původně jsem myslel, že je to jen nevhodným postupem lepení, a proto jsem kryt (díl 18) zespodu vyztužil kartonem. Empiricky jsem však ověřil, že toto není řešením. Komín (díl 36) má totiž nesprávný tvar.
V další dvouhodinovce toho asi moc nepřibude. Čeká mne večeře a koupání Matýska.
26.12.2015 v 18:08
26.12.2015 v 18:08
20:00
Polovina času za mnou..
26.12.2015 v 20:04
26.12.2015 v 20:04
22:00
Stavbu si zatím užívám.
26.12.2015 v 22:05
26.12.2015 v 22:05
0:00
Nový den. Hodně celků rozděláno, nic nedoděláno
27.12.2015 v 00:02
27.12.2015 v 00:02
2:00
27.12.2015 v 02:02
27.12.2015 v 02:02
2:55
Konec. V "závodě" jsem zůstal sám. Tím to ale ztrácí veškerý půvab. No, sám se s tím mrcasit nebudu. Takže poslední série fotek a zbytek dodělám v normálním režimu.
27.12.2015 v 02:56
27.12.2015 v 02:56
HOTOVO
Během silvestrovského večera jsem model dorazil, prezentaci zdrželo, že mi došel lesklý lak. Lepení zabralo ještě nějaké tři a 3/4 hodiny čistého času, tzn. že během vlastní čtyřiadvacetihodinovky bych model zřejmě těsně nedokončil. Byť bych asi nezasklíval zrcátka (co jsem teď provedl v klídku), stejně by mi to určitě nešlo tak od ruky. Do příště bude potřeba ještě vyladit strategii - zbytečně dlouho jsem se zasekal na kolech a snaha o opravu/úpravu krytu nádrže si taky vzala svoje. Nuže, zde pár fotek.