Lukášovy fotografie papírových modelů

Tyrrell P34

Tyrrell P34

Tým: Tyrrell
Sezóna: 1976
Jezdci: Jody Scheckter, Patrick Depailler
Konstruktér: Derek Gardner
Motor Ford Cosworth DFV V8
Pneumatiky: GoodYear






15.5.2014 v 21:46

Tým: Tyrrell
Sezóna: 1977
Jezdci: Ronnie Peterson, Patrick Depailler
Konstruktér: Derek Gardner
Motor Ford Cosworth DFV V8
Pneumatiky: GoodYear





19.1.2016 v 06:50

Tyrrell P34

Jediné šestikolové vozidlo, které se zúčastňovalo závodů F1. Výhodou čtyř menších kol vpředu je menší odpor vzduchu a lepší vedení vozu v zatáčkách. Nevýhodou těžší vůz a špatný výhled na přední kola. Vůz, který měl premiéru ve Španělsku vzbudil pozdvižení - Patrick Depailler zajel 3. nejlepší čas. A i když v závodě ujel jen 25 kol, zanechal dojem. A oprávněně - v Belgii byl Jody Scheckter 4., v Monaku oba jezdci stáli na stupních vítězů za vítězným Laudou a již ve Švédsku získali double! Scheckter k tomuto vítězství přidal ještě čtyři druhá místa a "věčně druhý" Depailler získal druhé pořadí také čtyřikrát (páté ještě s vozem 007). Celkově z toho bylo v šampionátu třetí místo pro Schecktera a čtvrté pro Depaillera. Tým obsadil třetí místo v Poháru kostruktérů. Byl to nejlepší výsledek Kena Tyrrella od odchodu J. Stewarta. Sezónu 1976 lze proto považovat za vydařenou.

Sezóna 1977 nebyla ale tak úspěšná . Největší podíl na tom měla zprvu nenápadná událost - vstup Michelinu mezi dodavatele pneumatik pro F1. Společnost GoodYear pod tlakem takové konkurence věnovala veškeré vývojové kapacity produkci "normálních" pneumatik a na malá přední kola pro šestikolku se již nedostávalo. Špatná přilnavost kol tak spolu s vysokou váhou vozu a problémy s chlazením znamenaly pro Tyrrell návrat ke čtyřkolové koncepci. Nejlepším výsledkem sezóny bylo druhé místo Patricka Depaillera ve Velké ceně Kanady. Ronnie Peterson se s vozem nikdy nezžil a získal jen 7 bodů.




15.5.2014 v 21:47

měřítko: 1:24
vyšlo: Formule 1 (sešit 2)
autor modelu: Petr Špinler
formát: A4
rozsah: 2,85 stran s díly
počet číslovaných dílů: 105




15.5.2014 v 21:47






15.5.2014 v 21:49






20.5.2014 v 20:52






20.5.2014 v 20:52

Pokračuji ve stavbě. U zvýšených bočnic jsem chvilku tápal, na kterou z rysek se mají lepit. U postavených modelů je to k vidění tak půl na půl, předloze však podle mne víc odpovídá vodorovná horní plocha. Vedle nyní prezentovaného mám rozpracované další menší celky a pod zátěží schnou díly předních náprav a zadního křídla. Na GP HB bych to tedy měl stihnout.




25.5.2014 v 21:31






25.5.2014 v 21:31

Pustil jsem se do pohonných jednotek. Zadní díl jsou bohužel nalepil obráceně, na což jsem přišel až při zkusmém přiložení držáků zadního křídla.




31.5.2014 v 22:12






31.5.2014 v 22:12

Dnes jen jeden obrázek pro dokumentaci včerejšího postupu. Do kokpitu jsem ještě dodělal pásy (okopírované z jiného vozu) a už hurá na lakování. Mám nový druh laku, tak snad to dobře dopadne.




3.6.2014 v 20:24






5.6.2014 v 00:43






5.6.2014 v 00:43

Dnes jsem nějak nemohl dospat, tak jsem zkompletoval, co mám zatím hotovo (s výjimkou zadních kol, která ještě čekají na přelakování). Ze všech fotek je také zřejmé, že stále experimentuji s novým foťákem a jeho nastaveními..




5.6.2014 v 07:24






5.6.2014 v 07:24






5.6.2014 v 07:24






5.6.2014 v 07:24

H O T O V O !!!






17.6.2014 v 22:11






17.6.2014 v 22:11






17.6.2014 v 22:11






17.6.2014 v 22:12






17.6.2014 v 22:12






17.6.2014 v 22:12






17.6.2014 v 22:12






17.6.2014 v 22:12






17.6.2014 v 22:12

Tyrrell P34

malé náhledy do galerie




22.6.2014 v 21:16






22.6.2014 v 21:16






22.6.2014 v 21:17






22.6.2014 v 21:17






22.6.2014 v 21:17






22.6.2014 v 21:17

Tyrrell P34

Tým: Tyrrell
Sezóna: 1977
Jezdci: Ronnie Peterson, Patrick Depailler
Konstruktér: Derek Gardner
Motor Ford Cosworth DFV V8
Pneumatiky: GoodYear





19.1.2016 v 06:50
Administrace