měřítko: 1:32
vydavatel: RipperWorks
autor: Jan Bruthans
formát: B4
rozsah (dohromady obě verze): 5,75 stran s díly - 1,5 strany s návodnými kresbami - 1,5 strany návodu
počet číslovaných dílů (resp. celků): 33
celkem dílů: 740
17.6.2012 v 10:26
17.6.2012 v 10:27
LIAZ 150.261
Základní technické údaje:
Délka: 6.335mm
Šířka: 2.500 mm
Výška: 2.770 mm
Rozvor náprav: 3.550 mm
Celková hmotnost: 17.000 kg
Nosnost: 9.300 kg
Celková hmotnost přívěsu: 23,8 t
Motor: řadový kapalinou chlazený turbodieselový šestiválec M 1.2 MŠ 640 F
Objem motoru: 12 l
Výkon: 224 kW
Převodovka: 10+2
Max. rychlost: 80 km/h
Plocha korby: 8,8 m2
Výška bočnic: 600 mm
18.6.2012 v 21:51
18.6.2012 v 21:51
(fotky skutečného vozidla publikovány s laskavým svolením uživatele TomC2)
18.6.2012 v 21:51
Začínáme pěkně podle návodu, tedy rámem.
22.6.2012 v 18:51
22.6.2012 v 18:51
30.6.2012 v 21:19
30.6.2012 v 21:19
Motor se stavěl bez větších problémů. Jen na dílu 10k je nesprávně vyznačeno místo pro nalepení dílu 10d (naštěstí to není vidět) a díl 11d nemá správnou délku.
5.7.2012 v 21:55
5.7.2012 v 21:55
Klínový řemen z papíru je tentokrát už na první pokus..
5.7.2012 v 21:55
5.7.2012 v 21:55
5.7.2012 v 21:55
5.7.2012 v 21:56
5.7.2012 v 21:56
Přidána další drobotina kolem motoru. Droboučké úpravy si vyžádal chladič - na dílu 16h je potřeba částečně odstříhat chlopně a aby bylo možné ho přisadit k motoru, musel jsem nepatrně zkrátit listy vrtule.
9.7.2012 v 18:09
9.7.2012 v 18:09
9.7.2012 v 18:09
9.7.2012 v 18:09
Podvozek je téměř dokončen, v podsatě chybí jen přední blatníky a nárazník, obojí ale budu dolaďovat až podle kabiny a kol. Příště by měly být obrázky se stavby kabiny nebo korby.
26.7.2012 v 19:21
26.7.2012 v 19:21
V poznámkách mi přibyly dva body - kardanovou hřídel jsem musel nadvakrát zkracovat a schrána na nářadí se mi nepodařilo na její místo napasovat naležato, jak je na testovacím modelu.
26.7.2012 v 19:21
26.7.2012 v 19:21
26.7.2012 v 19:21
26.7.2012 v 19:22
26.7.2012 v 19:22
Zvažoval jsem, čím pokračovat, a nakonec to vyhrála korba.
12.8.2012 v 20:46
12.8.2012 v 20:46
Matěj - * 24. 9. 2012, 12:30 hod. - 51 cm - 3,34 kg
Malé vysvětlení, proč už nějakou dobu nepřibývaly žádné fotky
:-)
25.9.2012 v 22:22
25.9.2012 v 22:22
Šnečím tempem se posouvám vpřed. Toto se mi teda moc nelíbí; vnitřní strana bočnic mi vyšla kratší.
6.10.2012 v 08:10
Taky mi není jasné, jak by měly být slepené panty. Zda se dovnitř má něco vložit, nebo se vnější část pantu ještě má nalepit na spodní stranu bočnice a udělat jen malé očko pro drát (?)
6.10.2012 v 08:10
Tak nakonec jsem panty vyřešil tak, že jsem z každé strany vlepil kousíček šedého papíru a nechal jen ve spodní části škvírku na drátek. Horní hranu bočnic jsem začistil uzkým páskem papíru (podobně to má řešené vlek) ze záplaty u vleku (u liazky bohužel není ani kousíček).
15.2.2013 v 16:11
Co se týče pohyblivosti, pravou jsem od počátku počítal pevnou, aby držela geometrii. Zadní čelo přitom při sklopené levé sajtně drželo jen na takových "vláskách", že hrozilo její urvání snad dřív, než bych korbu nainstaloval na píst, proto jsem ho nakonec přilepil taky.
15.2.2013 v 16:11
15.2.2013 v 16:11
Zkouška funkčnosti dopadla dobře :-)
15.2.2013 v 16:11
Do přední části korby hodlám doplnit i tyto pružiny. Je překvapivé, že takto detailně zpracovaný model je nemá. Nikde jsem přitom verzi bez nich nenašel.
26.2.2013 v 20:36
Začal jsem pracovat na kabině. Přistoupil jsem ke dvěma úpravám. Předně jsem podlepil a prořezal mřížku. Příčky jsem udělal silnější a celé jsem to nabarvil načerno. Druhou úpravou bylo zdůraznění prolisu nad mřížkou, aby se rozbila ta jednolitá plocha. Příště bych to celé asi řešil ještě jinak, ale to autor modelu asi taky..
11.9.2013 v 21:36
11.9.2013 v 21:38
12.10.2013 v 21:57
12.10.2013 v 21:57
12.10.2013 v 21:57
12.10.2013 v 21:58
Tak a už jen kompletace.
20.11.2013 v 21:23
H O T O V O !!!
Po víc než roce a půl je model (včetně přívěsu) dokončený.
27.11.2013 v 21:22
Vedle masky jsem trošku upravil i nárazník. Snížil jsem ho a ve střední části rozšířil o necelé 2 mm. Zdálo se mi to dost, ale po přilepení na model je vidět, že by to ještě trochu sneslo na krajích vedle světel. Také jsem ho víc předsadil před kabinu. Bílá mi nakonec k modelu seděla víc, než dříve uvažovaná černá.