Lukášovy fotografie papírových modelů

M88 A1

M88 A1

měřítko: 1:25
vydavatel: FLY MODEL
autor modelu: Waldemar Rychard
formát: A3
rozsah: 14,5 strany s díly (z toho 7,5 strany na slabém papíru) - 1 strana šablon - 4,5 strany návodných kreseb - 1,5 strany popisu předlohy a návodu (obojí pouze v polštině)
počet číslovaných dílů (resp. celků): 122




12.10.2010 v 20:30






12.10.2010 v 20:31

Grafické zpracování a pojetí barev jsou poplatné době vzniku modelu, které odpovídá také absence čehokoli z interiéru. Co se ale vydavateli opravdu nepovedlo je tisk, resp. soutisk barev, jak je vidět i na tomto obrázku.




12.10.2010 v 20:32

M88 A1

(autor původní fotografie Vojtěch Míček)
Vyprošťovací pásové vozidlo M88 A1 je určeno k poskytování rychlé technické pomoci v poli, k vyprošťování a k odtahu poškozené techniky. Základní typ obrněného vyprošťovacího vozidla M88 byl vyvinut v roce 1960 na modernizovaném podvozku tanku M48 PATTON. Během následujícího desetiletí bylo vyrobeno 1075 vozidel M88. V 70. letech 20. století byla konstrukce podstatně modernizována na typ M88 A1. V rámci modernizace byl především zastavěn dieselový motor z tanku M60, dále byl upraven hydraulický systém, jeřábový zvedák a radlice. Výroba M88A1 začala v roce 1973 (podle jiných zdrojů 1977). Do roku 1989 bylo vyrobeno 3042 modernizovaných vozidel, z nichž 876 ks bylo modernizováno z již používaných M88 a 2166 ks bylo vyrobeno jako vozidla zcela nová. Po zavedení tanků M1 ABRAMS do výzbroje americké armády možnosti M88 A1 přestaly dostačovat reálným potřebám. Tank M1 ABRAMS byl se svou hmotností 63 tun na tažná a vyprošťovací zařízení vozidla M88 A1 příliš těžký; k jeho bezpečnému tažení bylo zapotřebí dvou vozidel M88 A1. Následnou modernizací M88 A1, která proběhla v 90.letech, proto vznikl nástupce označovaný jako M88 A1E1 (M88 A2) HERCULES.






12.10.2010 v 20:32

(autor původní fotografie Vojtěch Míček)
Základní technické údaje:
Výrobce: Bowen-McLaughlin-York Company, USA
Délka: 8,3 m
Šířka: 3,5 m
Výška: 3,3 m (s jeřábovým ramenem 8,6 m)
Hmotnost: 50,8 tun
Motor: vzduchem chlazený dieselový dvanáctiválec AVDS-1790-2DR (559 kW)
Převodovka: Allison (GM) XT-1410-4 (4 vpřed, 1 vzad)
Max. rychlost silnice: 42 km/h
Max. dojezd silnice: 483 km
Svah: 60 %
Boční náklon: 30 %
Příkop: 2,6 m
Svislá překážka: 1 m
Brodění: 1,4 m (s přípravou 2,6 m)
Výzbroj: 1x kulomet M2HB ráže 12,7 mm, (u některých vozidel granátomet MK19 Mod 3), zadýmovací granátomet M239 2x 6
Pracovní výkon radlice: 160 m3/h
Jeřábový zvedák: 25 tun
Hlavní naviják: 45 tun
Pomocný naviják: 25 tun
Pomocné palivové čerpadlo: 95 l/h
Pomocný motor: 8,1 kW
Osádka: 4






12.10.2010 v 20:33

M88 A1

(zdroj obrázku militaryimages.net)




12.10.2010 v 20:33

(zdroj obrázku valka.cz)




12.10.2010 v 20:33

Začal jsem samozřejmě kostrou. Zde je spodní část. Na podlepení jsem použil karton o zlomek milimetru silnější, než by měl být, proto jsou některé díly oloupané.




12.10.2010 v 20:34






12.10.2010 v 20:34






12.10.2010 v 20:34






12.10.2010 v 20:35






12.10.2010 v 20:35






12.10.2010 v 20:36






12.10.2010 v 20:36






12.10.2010 v 20:36






12.10.2010 v 20:37






12.10.2010 v 20:37






12.10.2010 v 20:38






12.10.2010 v 20:38

Kola jsem doplnil matkami vlastní výroby.




12.10.2010 v 20:39






12.10.2010 v 20:39






12.10.2010 v 20:40






12.10.2010 v 20:40






12.10.2010 v 20:41

Původně jsem si pohrával s myšlenkou udělat spoje jednotlivých článků pohyblivé, ale vynaložená práce by byla v hrubém nepoměru k výslednému efektu. Z pásu jsem tedy vysekal jednotlivé články, resp. jejich poloviny, které budu pomocí dodělaných spojek lepit k sobě napevno.




12.10.2010 v 20:41






12.10.2010 v 20:42

Nějaká čtvrtina pásů hotová.




14.10.2010 v 20:39






24.10.2010 v 19:16






24.10.2010 v 19:16






24.10.2010 v 19:17






24.10.2010 v 19:17






24.10.2010 v 19:17






6.11.2010 v 09:22






6.11.2010 v 09:22






6.11.2010 v 09:23






13.11.2010 v 20:18






13.11.2010 v 20:18






13.11.2010 v 20:19

Dolepování všelijaké drobotiny jsem začal na zádi.




4.12.2010 v 14:43






4.12.2010 v 14:43






4.12.2010 v 15:38






4.12.2010 v 15:39






12.12.2010 v 10:28






12.12.2010 v 10:28






18.12.2010 v 13:48






18.12.2010 v 13:49






18.12.2010 v 13:49






16.1.2011 v 19:42






16.1.2011 v 19:42






22.1.2011 v 15:35






29.1.2011 v 09:49






29.1.2011 v 09:50






29.1.2011 v 09:50

M88 A1

HOTOVO !!!




27.2.2011 v 19:56






27.2.2011 v 20:11






27.2.2011 v 20:11






27.2.2011 v 20:11






27.2.2011 v 20:12






27.2.2011 v 20:12






27.2.2011 v 20:13






27.2.2011 v 20:13

A ještě pár detailních modelů na motor Tatra před jeho zapatláním.




2.3.2011 v 19:38






2.3.2011 v 19:38






2.3.2011 v 19:38






2.3.2011 v 19:38






2.3.2011 v 19:38

M88 A1

malé obrázky do galerie




28.1.2012 v 22:32






28.1.2012 v 22:32






28.1.2012 v 22:32
Administrace